مشاوره خانواده

  • ۰
  • ۰

شهرک امید

شهرک امید

شهرک امید یکی از شهرک‌های مسکونی تهران است که در شمال شرقی این شهر در مجاورت پارک جنگلی لویزان و جنوب اراضی قوچک قرار گرفته‌است. این شهرک شامل ۱۹۴۶ واحد مسکونی در قالب ۱۸ برج و ۵۴ خانهٔ ویلایی است و جمعیت ساکن در آن حدوداً ۸۰۰۰ نفر برآورد می‌شود. این شهرک که در میان جنگل لویزان و بوستان جنگلی یاس در شمیرانات واقع شده، محل تلاقی مناطق یک و چهار شهر تهران است.فضاهای ورزشی شهرک را هم زمین‌های اسکیت، تنیس، سالن‌های والیبال و بسکتبال، آکادمی پرورش اندام و بدنسازی بانوان و آقایان و استخر و سونا تشکیل می‌دهند. البته زمین‌های ورزشی روباز والیبال، بسکتبال و فوتبال نیز در همسایگی بیشتر برج‌های ۱۸گانه ساخته شده‌اند. این محله مناسب اجاره آپارتمان مبله، اجاره آپارتمان مبله در تهران ، اجاره سوئیت در تهران ، اجاره آپارتمان مبله ارزان در تهران و اجاره روزانه آپارتمان مبله در تهران می باشد. 

در شهرک امید، ساختمان پزشکان، مسجد، اورژانس، شعبه بانک‌های سپه، پاسارگاد، پارسیان و حکمت ایرانیان، تعمیرگاه و کارواش خودرو، شعبه پست و ۱۲۰ واحد تجاری فعالیت دارند و مبلمان شهری شهرک در کنار پارک‌بازی مجهز کودکان و آبنماهای زیبا، فضای مناسبی برای تفریح ایجاد کرده‌است. شهرک امید یک سالن اجتماعات ۳۵۰ نفری هم دارد که در آن همایش‌ها، سمینارها، کنسرت و نمایش برگزار می‌شود. به این ترتیب نیاز اهالی به انجام سفرهای درون شهری به حداقل می‌رسد.این محله مناسب اجاره آپارتمان مبله ، اجاره آپارتمان مبله در تهران ، اجاره سوئیت در تهران ، اجاره آپارتمان مبله ارزان در تهران و اجاره روزانه آپارتمان مبله در تهران می باشد.

منظره شمالی شهرک امید، پارک جنگلی لویزان و رشته کوه‌های البرز

شهرک امید که تا قبل از این به دلیل دسترسی مناسب به بزرگراه‌های شهر، جانمایی فوق‌العاده برج‌های مسکونی و مقاومت واحدها در برابر زلزله تا ۸ ریشتر، شهرکی شاخص به شمار می‌آمد با تلاش مسئولان آن که بیشتر از بازنشستگان رده بالای ارتش هستند به عنوان اولین شهرک مسکونی در خاورمیانه موفق به دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی ایزو ۹۰۰۱ در مدیریت کیفیت و ایزو ۱۴۰۰۱ در سلامت محیط زیست و تندیس طلایی GIC شد.

عکس هوایی از شهرک امید

رعایت اصول ساخت مسکن، قوانین مالی ساختمان، مقاوم‌سازی، بهینه‌سازی مصرف انرژی به منظور جلوگیری از اتلاف سوخت و انرژی در ۱۹۴۶ واحدمسکونی این شهرک از جمله دلایل انتخاب این شهرک از سوی GIC است.

محمدرضا پهلوی و دخترش فرحناز در بازدید از پروژه ساخت شهرک فرحناز لویزان (شهرک امید فعلی) در تیرماه 1357

عملیات طراحی و ساخت یک شهرک مسکونی در شمال شرق تهران منطقه لویزان به نام «شهرک فرحناز» در اواخر حکومت پهلوی به منظور تامین مسکن پرسنل گارد شاهنشاهی توسط یک پیمانکار فرانسوی به نام شرکت اس - آ - ای آغاز شد. این شهرک پیش از انقلاب اسلامی قرار بود تنها به فرماندهان، امیران، افسران و درجه داران گارد شاهنشاهی اختصاص یابد و در تیرماه 1357 از این مجموعه حال ساخت توسط شخص محمدرضا پهلوی و دخترش فرحناز بازدید شد.پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ و انحلال گارد شاهنشاهی، این شهرک مدتی با نام پروژه قنات کوثر و سپس به «شهرک امید» تغییر نام پیدا کرد و مالکیت آن به شرکت تعاونی مسکن امید وابسته به لشکر ۲۱ حمزه نیروی زمینی ارتش (که از ادغام دو لشکر یک و دو گارد شاهنشاهی ایجاد شده بود) واگذار شد. عملیات عمرانی مطابق نقشه قبلی پس از توقفی چند ساله مجدداً از سر گرفته شد و نهایتاً ۱۸ ساختمان در سه نوع A و B و C به بهره‌برداری کامل رسید و به تدریج تحویل خریداران شد. شایان ذکر است که هم اکنون نیز خانواده های تعدادی از فرماندهان گارد شاهنشاهی از جمله سرهنگ محسن فردوسی در این شهرک ساکن می باشند.

در ابتدا قرار بود این مجموعه در دو فاز و پنج کلاس ساختمان مختلف در 2324 واحد به بهره برداری برسد. امروزه برج‌های هجده‌گانه شهرک امید در سه کلاس A شامل پنج ساختمان ۱۷ تا ۲۱، کلاس B شامل ساختمان‌های ۱ تا ۱۴ و کلاس C شامل ساختمان ۱۶ و در 1946 واحد می‌باشند. این برج‌ها چهارده، شانزده و هجده طبقه هستند.

  • ۹۷/۰۵/۱۸
  • mahsa ahmadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی