مشاوره خانواده

  • ۰
  • ۰

از دیدگاه مشاوره خانواده این را باید در نظر بگیرید که دوست یا نامزد انتقاد گرتان شما را همان طور که هستید، دوست ندارد . مشاوره خانواده می گوید بسیار واضح به نظر می رسد که او شما را کسی می بیند که یا باید شکنجه اش بدهد یا ارشادش کند و آموزش بدهد تا آدمی شود که مورد تایید اوست. البته اینکه کدام یک از این دو را انتخاب می کند به این بستگی دارد که آن روز از کدام دنده بلند شده باشد. حق با شماست . شما هرگز نمی توانید خود را با انتظارات و توقعات او هماهنگ کنید.

چرا که او از شما می خواهد کسی باشید که نیستید و این رابطه نیست . خودزنی است.

  • اما پاسخ درست چیست؟
  • چرا شما باید شیفته کسی شوید که این قدر با شما بدرفتاری می کند ؟

ما اغلب نقش پدر یا مادر خود را در زندگی تکرار می کنیم تا به لحاظ روحی – روانی همدرد و غمخوار ناکامی های او باشیم .

به این معنا که ما هم خود را دچار همان دردها و بدبختی ها می کنیم تا وفاداری خود به پدر یا مادرمان را اثبات کنیم و ثابت کنیم هرگز به او پشت نکرده ایم . گویی می خواهیم بگوییم :” پدر یا مادر، هرگز به او پشت نخواهم کرد و هرگز از تو خوشبخت تر نخواهم بود.” کسانی را دیده ام که به سختی می توانند از شر این الگوی مخرب خانوادگی خلاص شوند و اغلب خود را در موقعیت هایی ناسالم و آزار دهنده قرار می دهند که بی شباهت به دردها و رنج های پدر و مادرشان نیست. گویی چنانچه خوشبخت تر از پدر و مادرشان باشند به آنان خیانت کرده اند . صرف نظر از اینکه دلیل شما برای شیفته فردی شدن که مدام تحقیرتان می کند چیست، یک چیز بسیار واضح و روشن است: همین حالا باید به این رابطه پایان دهید . به شما توصیه می کنم روزه ی رابطه بگیرید تا بتوانید به لحاظ عاطفی التیام یابید و خود را از درون اغنا سازید . همین که خودتان را بیشتر دوست داشته باشید گرایش شما به کسی را که بلد نیست شما را دوست داشته باشد، کمتر خواهد کرد.

 

  • ۹۷/۰۳/۲۰
  • mahsa ahmadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی