مشاوره خانواده

  • ۰
  • ۰

قیام‌دشت

قیام‌دشت

شهر قیامدشت در ۱۵ کیلومتری جاده خاوران واقع گردیده‌است. در حال حاضر مساحت این شهر ۱۷۹ هزارمترمربع است و ۴ خیابان اصلی را شامل می‌شود. خیابان ولیعصر (عج) قدیمی‌ترین خیابان و محل زندگی بسیاری از ساکنان قدیمی است. قیامدشت از نظر ساختار فیزیکی و شاکله شهری یکی از زیباترین شهرهای ایران است.

این محله برای اجاره آپارتمان مبله ، اجاره آپارتمان مبله در تهران ، اجاره سوئیت در تهران ، اجاره آپارتمان مبله ارزان در تهران و اجاره روزانه آپارتمان مبله در تهران مناسب می باشد.

ساختار منظم هندسی و سرراست بودن کوچه‌ها و خیابانها و دسترسی آسان همهٔ معابر آن به یکدیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این شهر و بلکه بخشی از جاذبه‌های پرقدرت آن است. این شهر به خاطر نزدیکی به پایتخت محلّ سکونت مناسبی برای مهاجرانِ جویای کار از اقصی نقاط کشور و همچنین برخی از پایتخت نشینان بوده و هست. در شمال این شهر روستای چهل قز و ارتفاعات موسوم به توچال واقع شده و از سمت شرق به شهرستان پاکدشت وصل می‌گردد. در جنوب این شهر بزرگراه امام رضا (ع) قرار دارد و روستای توتک و شهرک صنعتی خاوران در غرب شهر واقع شده‌اند. قدمت قیامدشت به بیش از ۴۵ سال می‌رسد، این شهر اوایل زمین خاکی بود که رضاشاه به تیمسار باتمانقلیچ اهدا کرد و پس از تفکیک زمین‌ها توسط تیمسار باتماتقلیچ به فروش رسید و خریداران یک به یک برای سکونت به محله آمدند. در زمان بنی صدر اهدای وام ساخت و ساز زیاد شد و این شهر گسترش یافت. طبق اسنادی که وجود دارد شهر قیامدشت قبلاً به نام شاهین دشت و شهرسازی شناخته شده بود اما بعد از قیام‌های داخلی نامش تغییر کرد و بعد از انقلاب به نام قیامدشت ثبت شد و ماندگار گشت. قیامدشت در سال ۹۶ بعد از سالها بلاتکلیفی به شهر تبدیل شد

 این محله برای اجاره آپارتمان مبله ، اجاره آپارتمان مبله در تهران ، اجاره سوئیت در تهران ، اجاره آپارتمان مبله ارزان در تهران و اجاره روزانه آپارتمان مبله در تهران مناسب می باشد.

جمعیت

این شهر در بخش خاوران قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت این محله ۵۲٬۳۹۶ نفر بوده‌است. بیشتر ساکنان این محله آذری زبان و تعداد قابل توجهی از آنان مهاجران استان آذربایجان شرقی و سایر اقوام هم اهل سبزوار، لرستان و شمال کشور می‌باشند.

بر اساس اعلام آمارهای رسمی، در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ و همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، حدود ۷۵ درصد مردم قیامدشت و بخش خاوران در انتخابات شرکت کردند که این رقم بالاتر از میانگین کشور (حدود ۷۰ درصد) می‌باشد.

 

مشکلات

نبود امکانات ورزشی، فرهنگی، همچون پارک، زمین و سالن‌های ورزشی، سینما و بیمارستان از جمله نیازهایی است که شهروندان خواستار رسیدگی به آن هستند.

 

با توجه به اینکه بخش خاوران با مرکزیت قیامدشت تأسیس شد و باید نمایندگی ادارات در آن مستقر می‌شد اما تا به امروز ادارات مربوط به این منطقه در بین شهرستان‌های اطراف شهر تهران تقسیم شده و باعث سردرگمی اهالی این منطقه شده‌است. قیامدشت از داشتن یک بیمارستان محروم است و برای رسیدن به اولین بیمارستان باید به شهرستان پاکدشت (بیمارستان شهدای پاکدشت) مراجعه نمود و در حال حاضر یک درمانگاه فعال و یک مرکز بهداشت دارد و یک بیمارستانی که ۲۰ سال است نیمه کار مانده و تبدیل به گورستان ماشین‌های فرسوده شده‌است. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق، در این شهر واقع شده‌است.

 

مشکل آب

در سالهای گذشته همواره یکی از مهمترین مشکلات ساکنان قیامدشت مربوط به آب آشامیدنی بوده‌است. به طوری که آب آشامیدنی جمعیت حدوداً ۵۰ هزار نفری قیامدشت که حالا دارای دانشگاه آزاد واحد تهران شرق با جمعیت سیال حدوداً ۱۵ هزار نفری هم هست، از چاه‌هایی که اطراف این شهر حفر شده، تأمین شده که به دلیل وجود املاح زیاد و سختی آب، این آب غیرقابل شرب بوده و معمولاً جهت شست‌وشوی ظروف و دیگر کارها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

در سال ۱۳۹۴ با بهره‌برداری از تأسیسات انتقال آب از سد ماملو و بخشی از تصفیه خانه هفتم آب تهران، ۹۰ لیتر در ثانیه آب سد ماملو جایگزین آب چاه‌ها در تأمین آب شرب این شهرک شده‌است که به اذعان ساکنان این منطقه، آبرسانی از سد ماملو توانسته تا حد زیادی مشکل کیفیت آب در شهرک قیامدشت را برطرف کند.

 

شهر شدن

قیامدشت مدت‌ها بود بین روستا و شهر سرگردان مانده بود، در حالی که جمعیت ۵۰ هزار نفری آن اقتضای شهر شدن داشت.

بر اساس قولی که فرمانداری ری به مردم قیامدشت داده بود و پس از پیگیری‌ها، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور، در ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ رسماً شهر شدن قیامدشت را ابلاغ کرد.

این شهر پیش از این در خارج از محدوده قانونی شهر تهران قرار داشت و از خدمات شهرداری منطقه ۱۵ تهران استفاده می‌کرد که پس از شهر شدن دارای شهرداری مستقل گردید

 

پرو‍ژه ۱۴۰۰ واحدی قیام

پروژه ۱۴۰۰ واحدی قیام متعلق به تعاونی مسکن ناجا در جنوب شرقی تهران بزرگ و حریم شهرداری قیامدشت و مشرف به جاده ترانزیتی امام رضا (ع) واقع شده‌است.

احداث پروژه در مکان فوق از آن جهت که در جوار شهر قیامدشت می‌باشد و همچنین وجود دانشگاه آزاد اسلامی تهران شرق و شهرهای دیگری مانند پاکدشت، شریف‌آباد، قرچک ورامین و ورامین این پروژه را داری اهمیت زیادی نموده‌است.

پروژه ۱۴۰۰ واحدی قیام در دو سایت A به تعداد ۹۰۰ واحد مسکونی، هر واحد به متراژ ۷۵/۵ متر مربع با فضای تجاری، مذهبی، خدماتی، آموزشی و در سایت B به استعداد ۵۰۰ واحد مسکونی به متراژ ۷۵/۵ متر مربع با فضاهای ورزشی و تجاری پیش بینی شده‌است که از جمله مشخصات فنی پروژه عبارتست از ۷۰ بلوک که در طبقه اول پارکینگ برای کل واحدها پیش بینی شده که در هر طبقه آن ۴ واحد مسکونی قرار گرفته‌است.

  • ۹۷/۰۵/۱۴
  • mahsa ahmadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی