مشاوره خانواده

  • ۰
  • ۰

از نظر کارشناسان مشاوره خانواده گاهی از کودکی یا در اثر تجربیات بد یا حتی اخبار منفی به ترس متصل می شویم اغلب اوقات ما به ترس، نگرانی و تردید اجازه می دهیم به زندگیمان وارد شده و بر آن تسلط داشته باشد. مشاوره خانواده می گوید می گذاریم آنها لذت، خواب و رویاهای باارزشمان را از ما بدزدند. اغلب اوقات عقب می ایستیم و سعی می کنیم بازی ایمنی داشته باشیم، تا خجالت زده نشویم و یا احمق به نظر نیاییم، می ترسیم صدمه ببینیم و کسی ما را رد کند یا شکست بخوریم.

اگر می خواهید غلبه بر ترس را آغاز کنید نکاتی است که می تواند در این راه به شما کمک کند.

۱ ) با ترس راحت باشید

ترس را به زندگیتان دعوت کنید. اگر از چیزی می ترسید، به سمت آن حرکت کنید. آن را حس کنید و درون آن نفس بکشید. کارهایی که شما را می ترساند انجام دهید چرا که عمل شجاعت می سازد. به خودتان بگویید ” این ترس گذراست “. با بیشتر شدن شجاعت دنیا وسیع تر خواهد شد.

۲ ) افکار غالب را مثبت کنید

تفکرات پر از ترس، ترس بیشتری را جذب می کند و تفکرات مثبت موفقیت را به سمت شما می کشاند. به جای اینکه انتظار بدترین را بکشید، به ذهن آموزش دهید که همیشه بهترین را در نظر بگیرد. آینده را بر پایه فرضیات مثبت بسازید.

۳ ) وقت، توجه و انرژی خود را صرف ترس نکنید

خودتان را مسئول بدانید. استوار، آماده و با اعتماد باشید و بر راه حل ها تمرکز کنید. خلاقیت و ابتکار عمل داشته باشید و قدم های بزرگ بردارید. اگر در برابر ترس قدمی برندارید، فرصت ها از کنار شما می گذرند.

۴ ) هرگز یکجا ثابت نمانید

 

یاد بگیرید فکر کنید، حرف بزنید و مانند یک انسان با عرضه زندگی کنید. اخبار را کنار بگذارید و بخاطر داشته هایتان جشن بگیرید. در عین حال سخاوتمند باشید. توجه خود را به آماده بود، آرزوها، آینده خوب و شرایط ایده آل متمرکز کنید.

۵ ) پیروزی ها را بازبینی کنید

 

باور به خود را تقویت کنید و این کار را با تمرکز روی زندگی، تجربیات و موفقیت ها در سه سال گذشته انجام دهید. چشمانتان را ببندید و احساسی که با هر بار موفق شدن داشتید حس کنید. بگذارید هر آنچه در گذشته باعث موفقیت شما شده به زمان حال بیاید و الهام بخش شما بوده و شما را به حرکت وادارد.

 

۶ ) در موفقیت های دیگران زندگی کنید

 

داستان های موفقیت دیگران را بخوانید و از آنها استفاده کنید. ببینید پل وِرِسک چطور ساخته شد. درباره موفقیت افرادی همانند استیو جابز، دارا خسروشاهی، استیون اسپیلبرگ و اوپرا وینفری مطالعه کنید و نکات و شجاعت های زندگی آنها را یادداشت کنید و به نوعی در مسیر آنها قدم بردارید.

 

۷ ) از خانواده و دوستان بخواهید به شما دلگرمی دهند

 

زمانیکه شما فراموش کرده اید قدرت دارید، افراد نزدیک شما می توانند این قدرت را در شما ببینند. بنابراین هرگاه از آنها بخواهید بدون هیچ تردیدی می توانند نقاط قوت و موفقیت ها را به شما یادآوری کنند. آنها در قبال دلگرمی دادن و تشویق کردن دست و دلباز خواهند بود. بنابراین شما می توانید قدرت بیشتری از آنها بگیرید.

 

۸ ) در بین دوستان و همکاران گروههای پشتیبانی درست کنید

 

رابرت فولگهام (Robert Fulghum) در یکی از کتابهایش می گوید ” وقتی در این دنیای بزرگ قدم می زنید بهتر است دستان یکدیگر را بگیرید و با هم حرکت کنید. ” با هم و در کنار هم بودن باعث می شود از سختی ها ساده تر و سریع تر رد شوید و از اوقات لذت بیشتری ببرید.

 

۹ ) تصمیم بگیرید که عالی باشید

 

به قدرت خود پی ببرید و رویاهای بزرگ در ذهن بپرورانید. دنبال رویاهایتان بروید و با توجه به ریسک هایی که در مسیر پیش بینی کرده اید قدم بردارید. درباره موفقیت تردید نداشته باشید. رویاهایتان آماده به وقوع پیوستن هستند.

 


  • ۹۷/۰۳/۲۹
  • mahsa ahmadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی