مشاوره خانواده

  • ۰
  • ۰

تفاوت عشق و هیجان

از نظر مشاوره خانواده عشق یکی از بهترین احساساتی است که بشر می‌تواند در زندگی خود تجربه کند‎«عشق» یکی از بهترین احساساتی است که بشر می‌تواند در زندگی خود تجربه کند. با عشق می‌توان هر ناممکنی را ممکن کرد و تقریبا همه تلاش بشر در زندگی به عشق ختم می‌شود. مشاوره خانواده می گوید  حتی سیاست‌مدارها و اشخاص نظامی که تصور می‌شود باید کمترین احساسات را داشته باشند نیز در مقابل عشق و عاطفه به زانو می‌نشینند و هیچ انسانی را گریز از آن نیست. اما این حس عمیق و ستودنی گاهی با هیجانات کوتاه مدت اشتباه گرفته می‌شود. وقتی شما فردی را برای نخستین بار می‌بینید و با یا بدون دلیل خاصی قلبتان برایش می‌تپد و تمایل دارید هر لحظه در کنارتان باشد و مدام با حرف‌هایش و حس‌های زیبایش غرق در لذتتان کند، شاید تصور کنید که عاشق شده‌اید.

 

اما این امکان نیز وجود دارد که گرفتار هیجان شده باشید که دوام چندانی ندارد و پس از مدت زمان کوتاهی حباب علاقه‌تان خواهد ترکید و دست آخر، بدون چشیدن مزه واقعی «عشق» از شریک عاطفی خود جدا خواهید شد. این را باید بدانید که انسان‌ها در نخستین ملاقات‌های خود با کسی که احساس می‌کنند بسیار دوستش دارند، به‌شدت تحت‌تاثیر تفکرات احساسی و رمانتیک هستند و نمی‌توانند بسیاری از واقعیت‌ها را آن‌طور که باید ببینند. اما بدون شک هیچ‌کدام از ما دوست نداریم تا هیجانات مقطعی داشته باشیم و اغلب بدنبال یافتن عشق‌های پایدار و لذت‌های ماندگار هستیم. بنابراین، برای آغاز کردن یک رابطه سالم احساسی لازم است هیجان را از عشق بشناسید و بتوانید این دو احساس را از هم تمیز دهید.

  • ۹۷/۰۳/۲۱
  • mahsa ahmadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی